De la drumetie la rulota

Inainte sa fi existat rulota, am cochetat cu stilul calatorului, sub forma de drumetie, dormit la cort sau in masina.

Nu am banuit macar, ca ma voi indragosti iremediabil de libertatea de miscare, de explorare si de experimentare.

Dragostea de calatorit a inceput in facultate, cand proaspat zburata din cuib, am fost nevoita sa cunosc lumea doar prin ochii mei si sa calatoresc, altfel decat in sanul familiei.

Am inlocuit iute calatoritul de tip “concediu cu familia” cu cel de tip ”practica de specialitate“(o calatorie in grup organizat, in detaliu programata, cu itinerarii bine-stabilite si cu ore de respectat, cu riguruozitate) datorita profesorilor si a facultatii de domeniu.

Mi-a fost mai usor decat as fi crezut sa renunt la bagaje gigantice, cu acareturi si accesorii fara utilitate. Ce e drept, m-au ajutat si comentariile unor colegi si domni din organizare, care pe atunci imi pareau a fi rautacioase, domni care nu gresise cu nimic pentru a fi impovarati cu caratul si ridicatul zilnic, a ceea ce eu numeam „troller echipat doar cu strictul necesar”.

Imi amintesc si acum replicile de genul: „Atentie vine dulapul!” sau „Domnisoara, ai si fierul de calcat acolo?”, pe care le auzeam cand ceilalti erau nevoiti sa ma ajute, insa fara doar si poate, singura nu m-as fi descurcat.
Intamplarea aceea mi-a fost si botezul. De la asta pana la drumetii pe munte, cu ghiozdanul echipat doar cu provizii, materiale de prim ajutor si o pelerina de ploaie, nu a fost decat un singur pas. Tot de inca un singur pas a fost nevoie si cand am inceput sa inteleg si sa iubesc profund natura.

Am devenit rapid fana Birdwatching, Skywatching si mai nou, “Naturawaching”.
O vreme am mers cu cortul si incepuse sa ne placa, mai putin pe furtuna cu fenomene orajoase, ca de exemplu intr-un loc situat intre ape, cum este Gura Portitei …ce intamplare intensa!!

De nevoie am dormit si in masina, la -10°, pentru o jumatate din noaptea dintre ani, in parcarea Citadellei din centrul Budapestei. Intamplarea s-a produs din cauza marjei prea mari de intarziere pe care ne-am luat-o, avand in vedere ca desi am plecat de acasa in seara de revelion, prin vama am trecut fluierand. Pe cat de frig, pe atat de frumos a fost…

Apoi, caliti de experientele anterioare, ne-a trecut prin cap sa adaptam masina cu ladite de plastic, peste care am pus o saltea gonflabila si paturi, pentru a avea un somn mai de calitate, atunci cand am petrecut weekenduri in diferite locuri din tara.

“Cazati la masina”, am stat si vara care abia a trecut, la mare, in Vama Veche(unde mai fusesem cu cortul), visand ca intr-o zi ne vom intoarce cu rulota mult dorita, lucru petrecut deja, in aceasta calduroasa luna de octombrie (vezi articolul Visul de la malul marii, cu Jurnal de rulota ).

Astazi, calatorim cu rulota(CUB-ul nostru).

Este de departe cel mai frumos si comod mod de a calatori pentru noi, cu casuta in spinare, bucurandu-ne de fiecare clipa ce trece diferit. La rulota timpul e mai prietenos si privitul naturii il poti aduce la rang de arta.

Acum, nu ne mai ramane decat sa visam si sa indraznim sa ne dorim calatorii cat mai multe si trairi cat mai frumoase, cu Jurnal de rulota.

Ps: Inca mai purtam corturile cu noi in masina, pentru ca ne amintesc cu drag, de inceputurile acestei noi lumi.

#Jurnalderulota

Ajutati-ne sa ne facem cunoscuti!